Vilkår og betingelser

Husk altid at læse Vilkår og Betingelser før du foretager dig et indkøb

Nedenstående salgs-og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer fra Mammashop.dk. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem du som køber og Mammashop.dk

Når du handler hos Mammashop.dk indgås alle handler og aftaler på dansk. Handel og aftaler med børn og unge under 18 år kan alene indgås af forældre eller anden myndig person, der lovligt kan handle på barnets eller den unges vegne. På Mammashop.dk kan du udelukkende bestille varer via vores hjemmeside. Når du handler på Mammashop.dk, indgår du en handel med:

House of Mammashop ApS
Sivlandvænget 3
5260 Odense S
CVR: 37919632

TLF: +45 36939022

Mail: info@mammashop.dk

Priser

Alle priser er i danske kroner inkl. 25% moms og eksklusiv forsendelse. Priserne er dagspriser. 

Levering

Vores leveringstider afhænger af hvilke produkter du køber. Du kan se leveringstiden på hvert produkt. Hvis produktet ikke er på lager vil du få en mail eller en opringning fra en medarbejder få timer efter købet.

Da vi ikke har alle varer på lager kan leveringstiden variere fra ca. 1 til 14 dage. Din ordre afsendes når alle varer er pakket og klar til afsendelse. Derfor skal den seneste afsendelsesdato påregnes som den egentlige afsendelsesdato. 97% af alle forsendelser kommer til dig dagen efter, at vi har sendt den fra vores lager.

Levering af varer anses for sket, når Post Danmark eller GLS har leveret varen på den angivne leveringsadresse, og du har modtaget/kvitteret for varen.

Vi sender til Danmark, Sverige og Grønland. Prisen på forsendelsen afhænger af hvilket land man sender til. Der er kun fri fragt over 599,- på leveringer i Danmark med forsendelsesmetoden "GLS Pakkeshop".

Forsendelse

Alle forsendelser sendes med Post Danmark eller GLS.

For at følge en forsendelse, vil du straks efter vi har sendt din ordre modtage en e-mail fra os med en track-and trace kode. Her kan du, ved at logge ind, følge din ordre.

Forsendelsesomkostninger kan ses, når der er lagt varer i kurven og der er valgt leveringsadresse.

Fragtpriser:

GLS Pakkeshop: 49 kr.
Med omdeling (til din hoveddør): 59 kr.
Køber du for over 499,- DKK er der gratis fragt med GLS pakkeshop!

Enkelte varer er for store til GLS og Post Nord og vil derfor kunne blive tillagt 199 eller 299 kr. i leveringsgebyr. Dette dækker over palleleveringer til privatadresser. Dette vil fremgå når du er gået til betaling.

Hvis det er aftalt med Mammashop.dk at Post Danmark eller GLS må stille leverancen på et angivet sted på adressen f.eks. "Må stilles i carport" eller "Stil ved hoveddøren" eller lignende, sker dette på dit ansvar og risiko.
Alle forsendelser er forsikret af Mammashop.dk. Opdager du en skade på pakken skal dette meddeles Mammashop.dk ved at henvende dig på info@mammashop.dk.

Vi gør opmærksom på, at bliver din pakke ikke afhentet på Posthuset/pakkeboks i rette tid vil pakken blive sendt tilbage på vores lager. I så fald vil der blive pålagt forsendelsesgebyrer som svarer til vores omkostninger.

Betaling

Alle priser på Mammashop.dk er inkl. moms og ekskl. forsendelse. Der hæves ikke penge fra din konto, før varen er sendt. Der er ikke pålagt betalingsgebyrer på Mammashop.dk

Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder:

1) Dankort, Visa Dankort, Visa, MasterCard, Maestro, American Express, Visa Electron, Diners Club, Mobile Pay, Viabill kredit og EAN fakturering. Betalingen er helt enkel og foregår på en krypteret og sikker forbindelse direkte til PBS, og som kun du og PBS kan læse. Der er således ingen andre, der kan se eller gemme oplysningerne om dig. Når der betales med kreditkort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfældet af, at dit betalingskort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem.

2) Viabill. Du kan læse mere om denne mulighed her: http://www.viabill.com

3) Du har mulighed for at betale med børnepenge. Det vil sige, at du bestiller og får leveret dine varer med det samme, men at Mammashop først hæver pengene på kontoen næste gang, at børnepengene falder. Dvs. at bestiller du samme dag at børnepengene kommer, vil du blive hævet samme dag. Køber du dagen efter at børnepengene er udbetalt, hæves pengene for dit køb først næste gang at børnepengene udbetales. Kan vi af en eller anden grund ikke levere din ordre med det samme og din ordre derved først leveres efter at børnepengene modtages, hæver vi også først pengene når varerne afsendes. Ved brug af vores tjeneste betal med børnepenge, kan den samlede ordre max udgøre 2.000 kr. inkl. eventuelle gebyrer og fragt. Det er ikke muligt at kombinere betal med børnepenge og Viabill betaling.

Du vil modtage en e-mail når varen er sendt med faktura og forsendelses-oplysninger. 

Fortrydelsesret/ombytning

Du har 999 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. For at benytte den forlængede/udvidede returret ifht. de oprindelige 14 dage jf. forbrugeraftaleloven kræver det at disse betingelser er overholdt.

Fortrydelsesfristen udløber 999 dage efter den dag du;

1) Har modtaget din vare
2) Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3) Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele  

Du skal inden 999 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail til info@mammashop.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  Du kan også vælge at benytte vores standard fortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare - alternativt kan du bruge vores returportal.
                                                                                                                        
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre. Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Ved ikke afhentede varer i postbutikker/pakkeshops, vil du blive modregnet returfragten på samme måde som hvis du havde returneret via vores returportal.
 
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for børnesenge, større møbler mv.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. 600 kr. Senge og andre møbler er ofte dyre at sende retur, da disse skal transporteres på paller. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
 
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Returneres købet senere end 30 dage efter modtagelse, kan vi vurdere at pengene skal komme retur i form af gavekort. F.eks. hvis kreditkortet er spærret i mellemtiden og vi derved ikke kan refundere pengene på det anvendte kort. 
 
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Mammashop.dk
Sivlandvænget 3
5260 Odense S

Vi gør opmærksom på, at vi ikke tager i mod pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til en pakkeshop/postbutik.

Hvad skal jeg sende med tilbage? 

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb, så vi kan se hvem pakken kommer fra.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ombytning

Ved ombytning skal du selv betale fragten for at få varerne fremsendt på ny.

Reklamationsret

Når du handler på Mammashop.dk, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Er varen beskadiget, kan du sende en e-mail til os med en beskrivelse af skaden, så vender vi tilbage hurtigst muligt med besked om hvordan vi løser opgaven. 
Dette kan betyde, at du enten får varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen.
Husk derfor at gemme din faktura, hvis der skulle opstå et problem. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Det vil i praksis være den billigste forsendelsesform. Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. 

Varesortiment

I tilfælde af at produkter eller modeller er forsinkede fra leverandøren eller udgået af sortimentet, vil Mammashop.dk oplyse herom.
Dokumentation og vejledning: Hvis der findes produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med leverancen fra Mammashop.dk. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning kan du kontakte os på info@mammashop.dk. Mammashop.dk indestår for, at varerne opfylder kravene til CE-mærkning.

Gavekort

Ved køb af gavekort er kortet aktivt i 3 år efter købsdatoen. Det er muligt at bruge kortet i flere omgange hvis man ønsker dette. Hvis du f.eks. har et gavekort på 1.000 kr. og bruger 500 kr. på en ordre, vil de resterende 500 bliver på kortet som så kan bruges senere. Et gavekort fra mammashop.dk bliver leveret elektronisk, som PDF dokument, hvor du kan downloade et gavekort, som du kan udskrive eller sende til gavekorts-modtageren. Hvis kortet bliver væk er det muligt at kontakte kundeservice, for at få koden udleveret igen. Du betaler ikke forsendelse ved køb af gavekort!

Personlige oplysninger

Hos mammashop.dk er dine oplysninger fortrolige og vil blive behandlet i henhold til persondataloven. Læs mere om vores persondatapolitik.

For at du kan indgå en online aftale med Mammashop.dk, må du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger:
• Navn 
• Adresse  
• E-mail adresse 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos Mammashop.dk og slettes kun, hvis kunden ønsker dette. Det er dog et krav ifølge bogføringsloven, at oplysningerne gemmes i mindst 5 år. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Mammashop.dk er dataansvarlige og er de eneste, der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Direktøren og ansatte hos Mammashop.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Oplysninger afgivet til Mammashop.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret kunde hos Mammashop.dk har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Mammashop.dk via e-mail info@mammashop.dk.

Force majeure

Som følge af force majeure ophører Mammashop.dk’s forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Mammashop.dk ret til at ophæve aftalen, uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, import-/eksportforbud, uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Forbehold

Mammashop.dk forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de vilkår og betingelser, der gælder for denne hjemmeside. Det er vigtigt at du holder dig orienteret om, der sker ændringer.
Produktbilleder kan variere i forhold til selve produktet.

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Mammashop på info@mammashop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her.

Standardfortrydelsesformular

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Mammashop.dk
5260 Odense S
E-mail: info@mammashop.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

____________________________________________

Bestilt den: ___________

Modtaget den: _________

Forbrugerens navn: _____________________________

Forbrugerens adresse: ____________________________

Forbrugerens underskrift: ________________________

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.10.2020