Generelt
Du kan kontakte os på [email protected], hvor vi besvarer mails løbende alle dage.
Alternativt kan du kontakte os på 36 93 90 22 (10:00-15:00 på hverdage).

Juridiske oplysninger:
Website: mammashop.dk
Virksomhedens juridiske navn: House of MammaShop ApS
Organisationsform: ApS
CVR: 37919632
Virksomhedsadresse: Agerhatten 16C, 5220 Odense SØ
E-mailadresse: [email protected]
Telefon: (+45) 36 93 90 22

 

Sådan handler du på MammaShop
For at foretage et køb på MammaShop.dk skal du igennem følgende trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Vælg forsendelsesmåde
4. Godkend vores handelsbetingelser
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte, og tryk ”gennemfør ordre”
6. Du kommer nu til betalingssiden, hvor du skal indtaste dine kort oplysninger, og trykke ”gennemfør betaling”

Det er ikke muligt at se tidligere ordrer ved login på websitet. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en e-mail til [email protected]

 

Levering:
Leveringstid er 1-3 arbejdsdage. Hvis en vare er midlertidig udsolgt, kontakter vi dig angående evt. længere leveringstid. Hvis dette måtte ske, kan du altid forvente at vi kontakter dig hurtigst muligt på enten telefon eller mail.

Vi sender vores bestillinger med GLS og Post Danmark. Hvis din bestilling er forsinket beder vi dig kontakte MammaShop.dk, så undersøger vi status på pakken for dig.

Ansvar for varen overgår til køber i samme øjeblik levering har fundet sted. 

Alle produkter på denne MammaShop.dk er på lager, hvis vi ikke har anført andet i produktteksten.

 

Fragt og priser:

Fri fragt over 799 kr.

Køber du for mindre end 599 kr. koster det 39 kr. at få din ordre leveret med GLS.

GLS Pakkeshop: 39 kr.
GLS Privat - levering til privatadresse efter eget ønske: 75 kr.
GLS Erhverv - din ordre leveres til en erhvervsadresse efter eget ønske: 75 kr.

Vælger du Post Danmark som fragtmetode, betales fragt uanset ordrebeløb.

Post Danmark med omdeling: 75 kr.
Post Danmark til pakkeboks: 39 kr. 

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser. Når du handler med MammaShop.dk indgås aftaler på dansk.

Benytter du en rabatkode, vil den rabat, du opnår ved brug af rabatkoden, ikke gælde på tilbud, udsalgsvarer og i forvejen nedsatte varer. Der kan maksimalt benyttes én rabatkode pr. bestilling. Rabatter kan ikke kombineres med andre tilbud eller rabatter.

Betaling:
Du kan betale din bestilling hos MammaShop.dk på følgende måder: Dankort, Visa, MasterCard, Diners eller American Express. Der tilkommer ingen afgifter ved betaling med kreditkort.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra mammashop.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Du kan også betale med ViaBill. Læs mere straks nedenfor:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter trækkes den rente- og gebyrfrie månedsydelse den 20. i hver måned.
Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.
ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Læs mere her: www.viabill.com/kredit  

Vi håndterer kreditkortsbetalinger i samarbejde med Epay, og følger gældende regler inden for betalinger med kreditkort. I det øjeblik du lægger din bestilling, reserveres købssummen på dit kort. Først i det øjeblik vi sender din vare, trækker vi pengene på dit kort.

Mammashop.dk lagrer ingen kortoplysninger, og al håndtering af kortinformationen sker via sikker SSL kryptering, samt af bankernes seneste sikkerhedsteknik 3D Secure. Du kan derfor føle dig sikker, når du betaler med kreditkort hos MammaShop.dk.

Bytte & Fortrydelsesret
Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler på MammaShop.dk

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag du;

1. Har modtaget din vare
2. Får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
3. Får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Du skal inden 30 dage fra modtagelse, give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives enten på mail [email protected] eller telefon 36 93 90 22.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Børne- og babysenge samt visse kravlegårde. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: 249,- kr.

Du må gerne åbne en emballage for at kigge på varen. Hvis du fortryder et køb skal du selv betale fragtomkostningerne og varen skal være godt indpakket. MammaShop.dk modtager ikke returvarer sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til pakkeboks/pakkeshop.

Udfyld vedlagt returseddel og send varen tilbage til os.

Returnering skal ske til:
House of MammaShop ApS
Att: Returnering
Agerhatten 16C
5220 Odense SØ

Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os hos MammaShop.dk på [email protected] eller på tlf. 36 93 90 22 (i tidsrummet 8:00-22:00)

 

Varens stand, når du sender den tilbage
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, hvis det skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet/anvendt udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. Vi kontakter dig naturligvis, hvis det skulle være tilfældet.

For at få hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
House of MammaShop ApS
Att: Returnering
Agerhatten 16C
5220 Odense SØ

Hvad skal jeg sende med tilbage?
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen. Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

 

Reklamationer

Købelovens mangelsbestemmelser gælder for varekøb.
Alle varer hos Mammashop.dk er dækket af den almindeligt gældende reklamationsret på 2 år. Det betyder, at du enten kan få varen byttet, pengene retur, varen repareret eller et afslag i prisen. Hvilket af det ovenstående, er naturligvis afhængig af den konkrete situation. For nogle varer kan reklamationsretten dog være begrænset af varens naturlige holdbarhed.

Hvis der er fejl eller mangler på en vare skal dette reklameres så snart det opdages. Hvis der reklameres over fejl eller mangler inden for to måneder efter at manglen er opdaget, er reklamationen altid rettidig. Ved fejl og mangler står Mammashop.dk for rimelige omkostninger til returfragten. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og du er velkommen til at benytte medsendt returlabel eller rekvirere ny returlabel på [email protected] - alternativt kan du selv forestå returforsendelse, hvor du blot skal huske at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Reklamationsretten er altid betinget af, at reklamationen er berettiget og at manglen ikke er opstået på grund af forkert brug af varen. Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Kontakt os hos Mammashop.dk via [email protected].

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Reklamationer bedes sendes til ovenstående adresse.

 

Ikke leveret vare
Hvis vi har sendt din vare, og du ikke har modtaget varen, bedes du altid kontakte os indenfor 2 uger, så vi har mulighed for at efterlyse pakken. Hvis vi ikke har hørt fra dig indenfor 2 uger går vi ud fra, at din pakke er modtaget.

 

Transportskader
Hvis du opdager en transportskade på din modtagne pakke, bedes du allerede i pakkeshoppen eller det angivet udleveringssted anmelde skaden. Opdager du først skaden efter du har åbnet pakken, bedes du kontakte os hos MammaShop.dk på [email protected], inden du returnerer varen.

 

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til [email protected] Hvis det mod forventning ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til det relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Forbrugerklagenævnet:
www.forbrug.dk

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
T: 41 71 50 50 (Hverdage 9-12)

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse [email protected]

 

Persondatapolitik
For at du kan indgå aftale med os på mammashop.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos House of Mammashop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores website sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret præcis om, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Den dataansvarlige for Mammashop.dk er House of Mammashop.dk ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Kundeoplysningerne bliver ikke transmitteret.

Der videregives ikke oplysninger til tredjepart.

Som registreret hos House of MammaShop ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til House of MammaShop ApS via e-mail [email protected]

 

Logstatistik
MammaShop.dk anvender logstatistik. Det betyder at vores systemer opsamler informationer, som kan give os et statistisk billede af, hvordan besøgende bruger shoppen. Dette gør vi for hele tiden at gøre shoppen bedre for dig som kunde.

 

Anvendelse af cookies
Vi bruger midlertidige sessions – cookies – til at holde styr på din indkøbskurv, før du er logget ind. En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

Disse cookies indeholder ingen personlige oplysninger om dig. Du kan altid vælge at slå anvendelsen af cookies fra i din browser. Det kan f.eks. gøres på følgende måde i Internet Explorer: Gå ind under menuen ”Funktioner” – ”Internetindstillinger” – ”Slet cookies”.

 

Børn og unge under 18 år 
Du skal være fyldt 18 år for at handle på MammaShop.dk – er du under 18 år skal du have samtykke fra dine forældre.

 

Standardfortrydelsesformular
(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

-  Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mailadresse af den erhvervsdrivende selv]:

-  Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

-  Bestilt den (*)/modtaget den (*)

-  Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

-  Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

-  Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

-  Dato

(*) Det ikke relevante udstreges 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 19. juli 2017.